گرانیت مروارید شهریار

مقایسه سنگ گرانیت و سنگ مرمر

مقایسه سنگ گرانیت و سنگ مرمر
سنگ مرمر و گرانیت به عنوان سنگ طبیعی برای میزهای آشپزخانه به گزینه های محبوب تبدیل شده اند. از یک طرف ، سنگ مرمر ظاهر غنی و زرق و برق داری برای آشپزخانه شما ایجاد می کند. در حالی که از طرف دیگر ، گرانیت ظاهر طبیعی تری دارد. و همچنین هر دوی آنها به مقدار قابل توجهی مراقبت نیاز دارند. شباهت آنها بیشتر از تفاوت است. اما تفاوت ظریف وقتی مهم است که شما بهترین ها را برای آشپزخانه خود می خواهید. علاوه بر این ، همچنین آنچه مهم است محل نصب آنهاست و میزان نگهداری و مراقبت شما از آنهاست.

گرانیت یک سنگ آذرین است که از فلدسپات فشرده ، کوارتز تشکیل شده است. بنابراین ، گرانیت به عنوان یک سنگ بسیار سخت تشکیل می شود. در حالی که سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است که از کربنات کلسیم تشکیل شده است. در ابتدا سنگ آهک تشکیل می شود و سپس سنگ مرمر سخت می شود. بنابراین ، سنگ مرمر کمی نرمتر از گرانیت است.
گرانیت دارای سختی 6 تا 7 در مقیاس Mohs است در حالی که سنگ مرمر دارای سختی نسبتاً کمتری 3 تا 5 در مقیاس Mohs است.

ماندگاری و مقاومت در برابر لک شدن

در مقایسه سنگ گرانیت و سنگ مرمر صورت آسیب دیدن درزگیر و ورود مایعات به سنگ ، صدمات بیشتری به سنگ مرمر وارد می شود. دلیل این امر این است که سنگ مرمر در مقایسه با گرانیت از تخلخل بیشتری برخوردار است. گرانیت بسیار متراکم است ، بنابراین حتی می تواند از نفوذ اسید جلوگیری کند. بنابراین توصیه می شود که بلافاصله لکه ها را از سطح سنگ مرمر پاک کنید. به خصوص اسیدها ، می توانند به هر دو سنگ صدمه زیادی بزنند. برای تمیز کردن لکه های اسید از مخلوط سرکه و جوش شیرین در آب گرم استفاده کنید

مقاومت در برابر خطرات

سنگ گرانیت که سنگ سخت تری است در برابر تراشه و خراش مقاومت بیشتری دارد. حتی سنگ مرمر نیز مقاوم است اما کمتر از گرانیت است. و بنابراین باید درزگیر آن غالباً آب بندی شود.
در مورد آب بندی اپن بیشتر بدانید.

نگهداری

در مقایسه گرانیت و سنگ مرمر ، گرانیت به نگهداری کمتری نیاز دارد. درزگیر در گرانیت معمولاً لازم است هر سه سال یک بار استفاده شود. اما برای سنگفرش مجدد مرمر باید اغلب انجام شود. مثل هر سال یک یا دو بار. و همچنین سنگ مرمر نیاز به یک برنامه دقیق برای دوباره بسته بندی دارد.

مقاومت در برابر حرارت

در مقایسه سنگ گرانیت و سنگ مرمر هر دو این سنگها به دلیل ظرفیت مقاومت در برابر حرارت عالی ، بهترین گزینه برای میزهای آشپزخانه هستند. اگر اجسام داغ داغ روی آن ها نگهداری شود یا سایر فعالیت های خانگی ، میزهای گرانیتی تغییر رنگ نمی دهند. اما ، اگر اجسام گرم برای مدت طولانی نگه داشته شوند ، میزهای مرمر ممکن است تغییر رنگ دهند.

قیمت

در مقایسه سنگ گرانیت و سنگ مرمر ، از نظر قیمت مناسب ، سنگ مرمر کمی گران تر از گرانیت است ، همچنین هزینه نگهداری سنگ مرمر از گرانیت بیشتر است.

بنابراین ، سنگ مرمر برای مناطق کم رفت و آمد ترجیح داده می شود در حالی که سنگ گرانیت بهترین گزینه برای میزهای آشپزخانه و سنگ کف می باشد.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *