گرانیت مروارید شهریار

سنگ مصنوعی یا طبیعی

654


آیا قصد دارید خانه خود را بازسازی کنید یا خانه جدیدی بسازید؟ آیا در مورد این که بین سنگ مصنوعی یا طبیعی و کدام یک را انتخاب کنید گیج شده اید؟

این بخش از مقاله ای که برایتان آماده کرده ایم کمک شایانی به شما در مورد این انتخاب خواهد کرد.

سنگ طبیعی

همانطور که از نام آن پیداست، سنگ طبیعی توسط طبیعت طی هزاران سال تشکیل شده است. سنگ در نقاط مختلف از زمین استخراج می شود. محل قرارگیری یک سنگ طبیعی نوع، رنگ و بافت آن را تعیین می کند. سنگ طبیعی با منحصر به فرد بودن متفاوت در رنگ و رگه و عیوب طبیعی که آن را متمایز می کند، شناسایی می شود.

سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی یک محصول ساخت بشر است که در دهه 1980 در بازار معرفی شد. تقاضا برای ثبات و یکنواختی بیشتر در ظاهر محصول نهایی عامل محرک این اختراع بود. به طور معمول، سنگ مصنوعی از بتن و مصالح سنگدانه ای تشکیل شده است که برای محصول نهایی فشرده و قالب گیری می شود. علاوه بر این، این محصول به طور مصنوعی رنگ و جلا داده می شود تا ظاهر خود را شبیه با سنگ های طبیعی کند. اگر از دور به محصولات نگاه کنید، ممکن است تشخیص بین هر دو سنگ دشوار باشد. با این حال، اگر نگاه دقیق تری داشته باشید، می توانید تفاوت را متوجه شوید.

4 عامل اصلی که بین سنگ طبیعی و مصنوعی متمایز می شوند.

1. ظاهر

برای تشخیص سنگ مصنوعی یا طبیعی ، همانطور که فناوری در حال پیشرفت است، سنگ مصنوعی ادعا می کند که ظاهر واقعی و زیبایی شناختی بیشتری ارائه می دهد. آنها برای ارائه طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک ها تولید می شوند که می توانند نیازهای مختلف را برآورده کنند.

اما مطمئناً وقتی صحبت از اصالت می شود، یک محصول مصنوعی نمی تواند با یک محصول طبیعی رقابت کند. سنگ طبیعی هزاران سال طول می کشد تا شکل بگیرد و در این فرآیند ظاهر آن با گذشت زمان و طبیعت جریان پیدا می کند. به عبارت دیگر، هر طیف سنگ طبیعی از نظر ظاهری متفاوت است  هیچ دو تخته سنگ شبیه یکدیگر نیستند. وارد هر بازار سنگ طبیعی شوید و تنوع های غنی در رنگ، بافت، رگه ها و لکه ها را خواهید دید که ظاهری منحصر به فرد به هر سنگ می بخشد. حالا وقتی به سنگ مصنوعی نگاه می کنید، تکرار و قوام در رنگ و سبک را خواهید دید. از آنجایی که آنها توسط انسان ساخته می شوند، تمام اسلب ها ظاهری یکسان دارند. همچنین می‌توانید در مورد روکش‌های مصنوعی که اغلب برای ارائه ظاهری منحصر به فرد انجام می‌شود، به رنگ‌آمیزی دستی توجه کنید. از این رو، افرادی که ظاهر طبیعی را ترجیح می دهند ممکن است با طراحی غیر طبیعی و غیر واقعی سنگ های مصنوعی دچار مشکل شوند.

2. هزینه سنگ مصنوعی یا طبیعی

معمولاً اعتقاد بر این است که سنگ مصنوعی مقرون به صرفه تر از سنگ طبیعی است. سنگ مصنوعی 20 تا 30 درصد سبک تر از سنگ طبیعی است در حالی که هر یک از نظر طراحی یکسان هستند . این امر فرآیند نصب را آسان تر و مقرون به صرفه می کند. علاوه بر این، هزینه کلی ممکن است به مواردی مانند طراحی و کاربرد آن بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، جهت گیری آشپزخانه شما می تواند نقش مهمی در تعیین ضایعات و هزینه کلی داشته باشد.

3. دوام

دوام یکی از عوامل اصلی است که تصمیم می گیرد کدام نوع در آزمون زمان مقاومت کند. سنگ طبیعی همیشه در مورد دوام و نگهداری برنده رقابت خواهد بود. به تمدن های باستانی فکر کنید که سنگ طبیعی را برای ساختن بناهای یادبودی که حتی پس از گذشت قرن ها هنوز هم پابرجا هستند، ترجیح می دادند. بیشتر سنگ‌های طبیعی دارای تخلخل کمتری هستند که باعث افزایش دوام آنها می‌شود. علاوه بر این، نگهداری از سنگ طبیعی را می توان به راحتی با شستشوی فشار انجام داد. در حالی که تعمیر و نگهداری سنگ مصنوعی کار فشرده ای است زیرا نمی تواند در برابر شستشوی فشار یا شستشوی دستی مقاومت کند. علاوه بر این، سنگ طبیعی در کاربردهای فضای باز مانند روکش دوام بیشتری دارد. می تواند تمام فصول و عناصر طبیعی از جمله باران، نور خورشید، باد و خاک را تحمل کند.

4. تطبیق پذیری

از نظر تطبیق پذیری سنگ مصنوعی یا طبیعی ، یکی از مزایای اصلی سنگ مصنوعی این است که می توان آن را بر روی ، زیرساخت مختلف که استحکام زیادی ندارند مانند قاب چوبی یا بنایی نصب کرد. اما اگر برای روکش فلزی نیاز به سنگ دارید، به دلیل محدودیت‌هایی که در بالا توضیح داده شد، سنگ مصنوعی ترجیح داده نمی‌شود. سنگ مصنوعی همچنین ممکن است گزینه ایده آلی برای استفاده در استخر یا اطراف آن نباشد. زیرا می تواند بر یکپارچگی زیرساختی که به آن متصل شده است تأثیر بگذارد.

هر دو گزینه روی میز و کف آشپزخانه چگونه عمل می کنند؟

سنگ مصنوعی یا طبیعی هرکدام چگونه هستند ؟ سنگ مصنوعی مانند سنگ های طبیعی مانند گرانیت ظاهر غنی و منحصر به فرد را نخواهد داشت – زیرا درصد خلوص سنگ کمتر است. یک مزیت این است که سنگ مصنوعی نیازی به آب بندی مانند سنگ طبیعی ندارد. اما زمانی که مواد شیمیایی در معرض آنها قرار می گیرند، ممکن است برای همیشه تغییر رنگ دهند. در طرف دیگر، انواع گرانیت تیره رنگ وجود دارد که نیازی به آب بندی نیز ندارند. بنابراین، مسئولیت تصمیم گیری به عهده شماست. شما باید آن را بر اساس سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *